65 reacties

Aad Verkleij

do 6 september 2018 16:59
Ja

Hannie Rentjes

do 6 september 2018 21:45
Ja: Aan de Piet Heinkade is veel te weinig groen en speelgelegenheid. Het moet echt veel meer een woonbuurt worden.

Cora Wagenaar

vr 7 september 2018 21:03
Ja: Wonen en veel groen is essentieeL voor een leefbare buurt. Juist ook als tegenwicht als daar ook veel noodzakelijke verkeersstromen plaatsvinden.

Michiel Bollinger

vr 7 september 2018 21:09
Ja

Michiel Bollinger

vr 7 september 2018 21:14
Er komen twee ontwikkelingen aan die de situatie alleen maar zullen verergeren: de autoluwe aanpak in de wijken betekent nog meer autoverkeer op de doorgaande routes (zoals de Piet Heinkade) en de komst van het 'hoogfrequente spoor en goederenvervoer' door ProRail... Beide ontwikkelingen schreeuwen o... lees meer

Harm-Klaas Naaijer

do 13 september 2018 16:55
Ja mits...: Meer groen en bomen op het brede trottoir kan zeker, maar dan niet de Italiaanse populieren uit het Rietlandpark.
De Piet Heinkade is een belangrijk ontsluitingsweg voor de stad, zo is deze aangelegd en dat was bekend bij de bouw van de woningen in het gebied en daardoor ook bij de bewoners die hier z... lees meer

Michiel Bollinger

zo 16 september 2018 00:46
- Op de middenberm is er plek voor een lange rij grote bomen.
- Niemand in Amsterdam kan zelf kiezen waar zijn of haar appartement staat, gezien de enorme druk op de sociale en vrije-sector-woningmarkt. Pas als je aan de Piet Heinkade woont, merk je dat je de ramen er niet open kan zetten. En trouwen... lees meer

Manna Holstvoogd

do 13 september 2018 18:06
Ja

Wincky Hoedt

ma 17 september 2018 00:18
Ja

An West

di 18 september 2018 09:01
Ja: Teveel herrrie en viezigheid hier! Wij wonen naast Pakhuis Willem de Zwijger en hebben (te)veel gluidsoverlast en uitstoot van verkeer/treinen + passagiers schepen die vaak de hele dag hier achter liggen te ronken met zwarte walm uit de schoorsteen. Vind dit niet kunnen in een woonbuurt met zoveel be... lees meer

Femke Kropff

di 18 september 2018 14:34
Ja

Patricia Kersbergen

wo 19 september 2018 18:52
Ja: Heel graag meer groen! Grote bomen tussen het spoor en de Piet Heinkade, groen ook in het midden tussen de rijbanen.

Jacobien Visser

wo 19 september 2018 19:05
Ja: Helemaal mee eens. Door het plan om het centrum te ontlasten zal er meer druk komen te staan op Piet heinkade. Dus lagere snelheid, veel meer groen en van die groene fijnstof muren zou een goed idee zijn!

Miriam Titulaer

zo 23 september 2018 22:35
Ja

Norbert Wiechmann

ma 24 september 2018 10:42
Ja mits...: Voorkomen moet worden dat de Sumatrakade als sluiproute wordt gebruikt. Ook hier is het al druk genoeg met allerhande verkeer en industriële activiteiten.

Betty Vinken

ma 24 september 2018 14:39
Ja: Helemaal mee eens! Bewonerscommissie Costa Rica staat achter dit voorstel. Ook de Piet Heinkade is een WOONstraat

bericht verwijderd

bericht verwijderd

Michiel Bollinger

ma 24 september 2018 20:43
De doorstroming op de S100-ring hoeft met 30 km per uur geen probleem te zijn, met een groene stoplicht-golf voor de auto's. Overigens rijden de auto's vooral in de avond en nacht veel harder dan 50 km, omdat dan de stoplichten uit zijn ... Naast de vieze lucht is er het probleem van het treinlawaai ... lees meer

Ying Kit Tang

di 25 september 2018 08:51
Nee: Een geluidscherm is niet nodig tegen lawaai van treinen aangezien die hier niet heel luidruchtig rijden.
Het is mooi om die treinen te kunnen zien en een scherm zou het geheel lelijk maken.

Er moet ook ruimte zijn voor de bierfiets. Dit is een van de meest geschikte plekken daarvoor.

Michiel Bollinger

di 25 september 2018 11:40
- Vanaf 2019 komt er 'hoogfrequent' spoor en goederenvervoer bij, met snelheden van 60 of 80 km per uur. Kunt u zich verstaanbaar maken op het balkon? Of houdt u net zoals veel bewoners liever de ramen dicht?
- Het fietspad op de Piet Heinkade is te smal voor de bierfiets. Irritant en gevaarlijk. Fun ... lees meer

Hans Wisbrun

za 29 september 2018 15:37
Ja mits...: Het is nu eenmaal een autoroute, daar valt weinig aan te doen. Dat wist de indiener ook toen hij er kwam wonen. Zolang er auto's van en naar de stad gaan, moeten er ook routes zijn. Ik zie weinig in projecten die vooral ingediend lijken te zijn in verband met het eigen (woon)geluk. Pak het radicaler ... lees meer

Michiel Bollinger

zo 30 september 2018 01:32
Bewoners van Amsterdam kunnen zelf niet kiezen waar zij komen te wonen, gezien de druk op de woningmarkt. Het gaat niet om mijn eigen (woon)geluk, maar om mijn gezondheid en die van duizenden bewoners langs de te drukke Piet Heinkade. Helemaal eens met alleen elektrische auto's binnen de ring toelate... lees meer

Michiel Bollinger

zo 30 september 2018 01:33
Ja

Marjan Boot

di 2 oktober 2018 11:25
Het geluidsniveau van het autoverkeer en de langs rijdende treinen is echt te hoog. En de fijnstof die ik wekelijks van mijn balkon moet poetsen geeft te denken. Ik ben een voorstander van een mix van maatregelen waarbij de binnenring-functie van de PH kade wordt gehandhaafd maar gereguleerd met bv ... lees meer

Michiel Bollinger

wo 3 oktober 2018 13:34
Eens met die laatste aanbeveling, maar bovenop de parkeergarages langs de Piet Heinkade kunnen groene oases komen, ik bedoel de 'open binnenhoven' - nu zijn dat nog kale betonnen vlaktes... Ook kan het GVB de tramrails met gras laten begroeien. Plant ook een flinke bomenreeks op de middenberm van de ... lees meer

Marvin Jacobs

di 2 oktober 2018 21:22
Ja

Hans Tuin

vr 5 oktober 2018 15:01
Ja

Stefan Langeveld

wo 17 oktober 2018 12:15
Nee: Tegen 2: verlagen snelheid. Die is al superlaag in de ochtendspits (ri. CS), wie is daar blij mee? Bij 30 km/u constant is de emissie hoger dan bij 50 constant.
De doorstroming moet en kan veel beter, door het uitzetten van de verkeerslichten. Dàt maakt het verschil. Wil je een auto 3 of 5 minuten l... lees meer

Michiel Bollinger

zo 21 oktober 2018 01:21
Zonder stoplichten wordt de Piet Heinkade helemaal een snelweg, zo blijkt wel uit de nachtelijke praktijk - dan rijden de auto's veel harder dan 50 km, met meer luchtvervuiling en lawaai tot gevolg. De bewoners zijn de dupe van het autoluwe beleid in de binnenstad, omdat de doorgaande routes (= de S1... lees meer

marcel monnink

do 18 oktober 2018 19:49
Ja: formeel heeft de gemeente de regel dat aan een kant van het huis het stil moet kunnen zijn. Een plekje maar. Op de Piet Heinkade is dat nul !!! het geval. Vandaar dat dit het minste is dat gedaan zou moeten kunnen worden.

marcel monnink

do 18 oktober 2018 19:51
Ja

Witta Tjan

do 18 oktober 2018 23:51
Ja

Annemarie Schouw

za 20 oktober 2018 21:38
Ja: Er is te weinig groen in het OHG. Elk initiatief om stoeptegels te ruilen voor groen moet worden aangemoedigd. De Piet Heinkade is de ‘brug’ tussen OHG en het centrum. Er wonen intussen zoveel mensen dat het een buurt is en geen doorgaande weg. Zoeken naar een tussenoplossing zou fantastisch zijn.

Gijsbert Koren

ma 22 oktober 2018 12:08
Ja

Michiel Bollinger

ma 22 oktober 2018 13:18
Er zijn al 18 bewoners voor mijn plan en 2 zijn tegen, 4 mensen maken een voorbehoud... Dat gaat de goede kant op, maar er kunnen altijd nog meer steunbetuigingen bij! Sluit je aan bij het protest want samen staan we sterker!

Louis Visseren

di 23 oktober 2018 16:06
Ja

Charlotte Riem Vis

wo 24 oktober 2018 13:47
Ja: Goed plan. En ter toevoeging: zorg dat de bewoners van sociale huurwoningen aan de Piet Heinkade een lagere, reële huur voor hun parkeerplaats moeten betalen. Je kunt daar nu geen parkeervergunnnig krijgen want er zijn geen parkeerplaatsen op straat. Maar de plekken in de garages zijn onbetaalbaar vo... lees meer

Gulika Fakkert

do 25 oktober 2018 20:18
Ja

Rein van der Leeuw

vr 26 oktober 2018 08:01
Ja

Siebolt de Haan

vr 26 oktober 2018 09:01
Ja: Cumulatie van problemen.
Naast de toenemende overlast van het autoverkeer op de Piet Heinkade, is er ook het probleem van de extra goederentreinen over het spoor parallel aan de Heinkade.
De gemeente Amsterdam, de minister en ProRail zijn van plan om het aantal goederentreinen te verdubbelen, de maxi... lees meer

jan buurkes

vr 26 oktober 2018 10:02
Ja mits...

Hannie Rentjes

vr 26 oktober 2018 10:09
Ja

Patrick Schut

vr 26 oktober 2018 12:19
Ja: Yes! Dankjewel Michiel. Dit voorstel wilde ik ook plaatsen, maar gelukkig ben je mij voor met verheugend heel veel positieve reacties. Dus kom maar op gemeente.
Een aantal jaren geleden heb ik ook al geïnitieerd om veel meer groen in de buurt te creëren, met veel positieve reacties. Dat was in het Llo... lees meer

Michiel Bollinger

vr 26 oktober 2018 13:34
Goed zo Patrick! De acties worden verbreed in de hele buurt - We zijn een initiatief gestart met bewoners uit de verschillende gebouwen langs de Piet Heinkade, onder meer de eigenaren en huurders van de appartementen de gebouwen Europa, Kaneel, Costa Rica/Ramses Shaffy Huis en Gibraltar doen eraan me... lees meer

Paul Jansen

vr 26 oktober 2018 17:57
Ja

Paul Jansen

za 27 oktober 2018 08:22
Ja: Door het Rode Loper project en de afsluiting van de Prins Hendrikkade is het verkeer op de Piet Heinkade verdubbeld. Het verschuiven van drukte naar de rand van de stad, inclusief bierfietsen, vraagt om maatregelen. Dit is een heel goed plan!

Rob Schimmel

zo 28 oktober 2018 13:12
Ja: Meer groen, betere luchtkwaliteit, meer schaduw van bomen in langere hete zomers, meer wateropname tijdens zware regenval.

Michiel Bollinger

zo 28 oktober 2018 14:52
Reacties op dit voorstel met JA of NEE zijn nog mogelijk tot 1 december 2018. Daarna beslist de stadsdeelcommissie over de aangedragen voorstellen voor het Gebiedsplan 2019 Oostelijke Havens. Geef commentaar. Sluit je aan bij dit protest tegen vieze lucht en lawaai op de Piet Heinkade. Beslis mee en ... lees meer

Rob Zeeburg

ma 29 oktober 2018 18:25
Ja: Ja, een prima voorstel!!

Wincky Hoedt

wo 31 oktober 2018 21:53
Ja: Als bewoner van deze straat ben ik het volledig eens met dit project, zou wel leuker zijn als je niet hoeft in te loggen om een oordeel over dit project te geven. Deze extra handeling (hoe futiel ook...)kan soms belemmerend werken...!!

Witta Tjan

vr 2 november 2018 11:14
Ja

Anita Frank

zo 4 november 2018 11:22
Ja: Bewoners van Batavia in de Panamalaan, aan de andere kant van de Piet Hein tunnel, zijn blij met dit voorstel maar zouden graag zien dat dit wordt doorgetrokken via de Panamalaan tot aan de Zeeburgerdijk. Als er ook bomen voor het Rietlandpark komen ontstaat er ook een wandelboulevard en een soort n... lees meer

Michiel Bollinger

ma 5 november 2018 02:19
JA! Wethouder Dijksma van Verkeer en Vervoer heeft geen cent over voor een geluidsscherm tegen het treinlawaai dus als ook ProRail het laat afweten, dan worden grote bomen voor ons, de bewoners, alleen maar urgenter - als buffer tegen fijnstof en roet van de auto's en tegen het lawaai van de treinen ... lees meer

Suzanne Van den bouwhuijsen

zo 4 november 2018 12:39
Ja

Maria Desire Santiago Perez

di 6 november 2018 08:15
Ja: De herrie van de treinen en auto’s zijn erg vervelend vooral in de zomer als de ramen open staan.

Marcel van Kanten

do 8 november 2018 12:00
Ja

Marion Vandermeulen

do 8 november 2018 22:40
Ja

Bert Benschop

vr 9 november 2018 17:42
Ja

Michiel Bollinger

vr 9 november 2018 19:15
Al meer dan 51 reacties op dit plan en meer dan 33 buurtbewoners die ermee instemmen! Het lijkt me duidelijk dat het stadsdeel niet meer kan ontkennen dat de Piet Heinkade nu nog een snelweg is en toch echt een groene en gezondere woonbuurt moet worden... Sluit je aan bij het protest! Zeg ook JA!

Marianne Vorrink

za 10 november 2018 15:12
Ja

Jorilet Albers

do 15 november 2018 08:56
Ja mits...: Goed plan maar betrek hierin ook graag het deel van de Panamalaan, gezien vanaf het Rietland Park richting het Batavia appartementen gebouw.

R de Koning

do 15 november 2018 16:35
Ja: wat een wereldidee. groen zou niet de natuurlijke vijand van amsterdam moeten zijn.

Erik de Vries

vr 16 november 2018 07:21
Ja: Dagelijks staan er lange files op de PHK. Dit is een doorgaande route geworden nu de Prins Hendrikkade is afgesloten, bussen opeens over de PHK rijden. Ook het illegaal parkeren van touringcars met draaiende motor voor de Piet heinbuildings moet verboden worden. plaats een touringcar-verbodsbord, net... lees meer

Peter Rijs

za 17 november 2018 13:27
Ja: Piet Heinkade wordt nu als snelweg gebruikt. Lawaai door auto's, maar ook de piepende treinen in bocht bij club Panama veroorzaakt continu overlast.

Ad Leegerstee

di 20 november 2018 21:36
Nee

Michiel Bollinger

wo 21 november 2018 01:13
Mijn plan voor een aangename en groenere leefomgeving Piet Heinkade blijkt een 'hot item': meer dan 40 medestanders in de buurt, met slechts drie stemmen tegen... Stemmen kan nog tot 1 december 2018, daarna beslist het stadsdeel over het gebiedsplan 2019. Stem JA voor je eigen gezondheid! Sluit je aa... lees meer

Sytse de Maat

wo 21 november 2018 19:48
Ja

Michiel Bollinger

vr 30 november 2018 00:56
Ja

EW van den Braak

vr 30 november 2018 15:34
Ja: !!!

Hans Scholten

vr 30 november 2018 20:48
Ja

Ewald Noppert

vr 7 december 2018 18:54
Ja

Arianne Stroomberg

di 11 december 2018 15:45
Ja mits...: Meer bomen en groen zou prima kunnen. Raar dat het er al niet is. Maar het blijft een doorgaande verkeersroute. Dat wist iedereen die daar is gaan wonen. Zinvoller lijkt het mij de veemkade meer te ontwikkelen.

Michiel Bollinger

za 4 mei 2019 15:10
Een vreemd argument: omdat we hier zijn gaan wonen, moeten we onze mond maar houden over fijnstof en verkeerslawaai? Nee, Amsterdam moet de leefbaarheid voor alle bewoners bevorderen. En de Veemkade is niet gebouwd op veel autoverkeer, net zoals veel zwakke kades in de stad... Het motto moet zijn: be... lees meer